خبرهای دنیای سه بعدی را در وبلاگ ما بخوانید

چرا 3D Max ؟

چرا 3D Max ؟

ما همیشه برای ساختن به ابزار نیازمندیم این ساختن از بدو بشریت تا به امروز وجود داشته است. در واقع انسان یک موجود ابزار ساز است و ابزار جدید یعنی پیشرفت جدید

در دنیای امروز اگر میخواهید پیشرفت کنید باید یک ابزار مناسب بسازید یا از ابزار های موجود استفاده کنید 3D Max یکی از این ابزار های جدید است که با یادگیری ان می توانید یک دروازه به یک دنیای جدید باز کنید. لذا در این مطلب از وبلاگ خبری – آموزشی سایت فرا تری دی ، ما بر آن شدیم که شما را بیشتر با این ابزار پر کاربرد آشنا نماییم. با هما همراه باشید.

فرض کنید شما از دسته افرادی هستید که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت ساختمان فعال هستند ، این صنف ، حرفه ای شلوغ و پر درآمد است و همیشه دارای فعل و انفعالات زیادی است .
یک بخش از این حرفه به طراحان و معماران این شاخه اختصاص دارد ، که مهمترین بخش و تاثیر گذار ترین بخش است ،
طراحان و معماران مهمترین سطح تاثیر گذاری را در طرح دارند ،
چراکه این فکر و ایده آنها است که ساختمان و فضا را شکل می دهد ، این ایده برای خود آنها و زاده فکر آنها است.

طراحان و معماران زیادی هستند که آموزش های خوبی دیده اند ، زمان بسیار مناسبی را برای کسب علم گذرانده اند ،
اما متاسفانه قادر نیستند ایده های خود را عملی سازند و آن را به سازنده ها و مردم معرفی نمایند .
آنها مقداری از مسیر را طی کرده اند ، اما از قسمت مهم آن غافل شده اند ، قسمت مهم ،
ارائه است و این ارائه مانند سالهای پیش که با اسکچ های دستی ارائه می شد دیگر طرفداری ندارد ،
کارفرمایان توقع دارند طرح های آنها بسیار با کیفیت و با نهایت دقت و کاملا واقعی قبل از اجرا به آنها ارائه شود ،
آنها باید فضا را درک کنند و قبل از آنکه ساخته شود با آن ارتباط لازم را برقرار کنند.
اینجاست که یادگیری 3D Max مهم می شود

برخی ازقابلیت های نرم افزار تری دی مکس

  • نرم افزاری که بتواند تمام نیاز های یک طراح یا معمار را مرتفع سازد .
  • یادگیری تری دی مکس به عنوان نرم افزاری که مدل های آماده بسیاری داشته باشد
    تا بتوان هر پاسخی مناسب برای هر نوع سلیقه ای داشت و نظر آن را جلب کرد .
  • نرم افزاری که خروجی های تصویر کاملا واقعی و بی نقص ارائه دهد ،
  • نرم افزاری که کاربر ارتباط خوبی با آن داشته باشد
  • نرم افزاری که کاملا به روز بوده و هر سال نسخه کامل تری از نسخه قبلی ارائه کند
  • نرم افزاری که منابع آموزشی خوبی داشته باشد و به راحتی بتوان به این منابع آموزشی دست یافت
  • نرم افزاری که قابلیت فیلم سازی و انینیشن سازی را داشته باشید ،
    تا با ارائه فیلم به کارفرما کمک شود فضا را بهتر درک کند
  • نرم افزاری که دارای پلاگین های متعدد باشد تا نیاز های خاص کار کردن با نرم افزار را رفع نماید
    و برای ایجاد هر اتفاقی در پروژه پلاگین مخصوص به خود را داشته باشد
  • نرم افزاری که با هر نوع سخت افزار سازگاری داشته باش
  • نرم افزاری که به صورت گروهی بتوان روی پروژه کار کرد و به راحتی هر قسمتی را به یک فرد سپرد
  • نرم افزاری که سازگاری زیادی با نرم افزار های دیگر داشته باشد و مدل تولید شده
    به سهولت در نرم افزار های دیگر باز شود و قابلیت توسعه داشته باشد
  • نرم افزاری که ساخت انواع مدل ها در آن بدون محدودیت انجام شود و قابلیت ساخت هر نوع فرمی در آن میسر باشد
  • نرم افزاری که در همه حرفه های تخصصی قابلیت کاربردی داشته باشد
  • نرم افزاری که قابلیت خروجی های دستگاه های مختلف را داشته باشد
  • نرم افزاری که جامعیت آماری استفاده کننده زیادی داشته باشد

تری دی مکس در ابتدا با نام تجاری 3d studio برای محیط dos توسط گروه yost با مدیریت gary yost در سال 1990 پا به عرصه بازار گرافیک کامپیوتری گذاشت.
Gary yost بیش از 10 سال هدایت و مدیریت گروهی از مهندسین نرم افزار که در طراحی و ساخت 3ds Max مشارکت داشتند را عهده دار بود

Gary yost را بشناسید

Gary yost در دوران نوجوانی به عکاسی و فیلم سازی علاقمند بود ولی بعد از اینکه Atari 800 در سال 1980 وارد بازار شد ، فکر کرد که شاید بشود microcomputers توانایی پشتیبانی و خلق تصاویر گرافیکی جذاب و گیرا را داشته باشند .
در حقیقت Atari 800 دارای چندین co-processors برای محاسبه قسمت های مختلفی مثل :
گرافیک و عملگرهای صوتی بود که نشان میداد ریز پردازنده ها  محلی مناسبی برای سرگرمی و تفریح و بازی خواهند شد .
همین امر باعث شد تا وی با این فکر در گیر شود که می توان به وسیله کامپیوتر ها تصورات ذهنی مان را به تصویر تبدیل کنیم و البته زیاد هم طول نکشید که چنین شد .
گری یاست ، در سال 1984 شرکت نرم افزاری Antic Software رو تاسیس کرد .

اولین جرقه خلق تری دی مکس : 
در سال بعد در ماه نوامبر 1985 ، Tom Hudson در داخل نمایشگاهComdex نخستین ایده کوچک 3d را که برای AtariST بود به گری یاست نشان داد و همین نرم افزار اولین جرقه ای را برای خلق تری دی مکس درون ذهن او زد .

Gary yost و Tom Hudson به مدت 2 سال تولیداتی رو برای  Atari st و Tramiel داشتند، که هرگز در رویا هم نمی دیدند .
به دلیل اینکه ساختن game برای Atari st دارای محدودیت هایی زیادی بود ، طبیعتا فروش این بازی ها برای Atari St نیز دچار مشکلاتی می شد .
از جمله محدودیتها ، پشتیبانی نمودن فقط  4bit اطلاعات رنگی بود.
به گفته Gary yost  :
البته من شنیده بودم که  vga 8bit هم بر روی ibm راه اندازی و اجرا میشوند پس مسلما ibm یک بستر و گزینه مناسب کسب درآمد برای مجموعه من بود از جمله مزایای آن میزان بسط پذیری و انعطاف پذیری آن بود.

پیشنهاد همکاری از طرف کمپانی Autodesk :

David Kalish . و Eric Lyons از کمپانی Autodesk بعد از پایان نمایشگاه  Comdex 87 به ما پیشنهاد همکاری دادند .
من فکر می کردم این همکاری و تعامل قدم منطقی و بزرگی جهت پیشرفت در کار خواهد شد .
البته در آن زمان Autodesk  موفقیت های خوبی را با نرم افزار  Autocad بدست آورده بود .
احساسم این بود این پیشنهاد همکاری می تواند آزمایش خوبی برای من و گروه تحت امرم باشد .
گروه اصلی مهندسان مکس Tom Hudson و Jim Kent بودند .
jim بروی keyframer کار می کرد و tom در سال 1988 بر روی framework و modeler/lofter  کار می نمود و کاری که کم کم داشت انجام می شد تابستان سال 1989 بسیار جالب و هیجان انگیز شده بود .

هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

رفتن به نوارابزار