خبرهای دنیای سه بعدی را در وبلاگ ما بخوانید

همه چیز در مورد آبجکت و سگمنت در 3D Max آموزش ساختن آن

همه چیز در مورد آبجکت و سگمنت در 3D Max آموزش ساختن آن

در 3Ds Max ما چندین نوع آبجکت داریم مانند آبجکت های سه بعدی ابتدایی و ساده ، آبجکت های سه بعدی بسط داده شده ، آبجکت های دو بعدی و دوربین …

بد نیست کمی در مورد آبجکت قوری در تری دی مکس بدانید :
teapot (قوری) در سال 1975 توسط Martin Newell ترسیم شد ، ایشان طرحی سیمی از قوری را طراحی کرد که عکس آن را مشاهده میکنید.سپس James Blinn در دانشگاه Utah از این مدل یک رندر ساده گرفت و از آن زمان تا به حال این قوری به یک آبجکت کلاسیک در cg و به نوعی نماد تری دی مکس تبدیل شده است .


دلیل اصلی که این آبجکت در 3D Max وجود دارد این است که منحنی ها و تقاطع هایی که دارد بهترین گزینه برای تست متریال های مختلف و تنظیمات رندر می باشد.

واژه سگمنت در 3D Max چیست ؟

در واقع سگمنت ( segment ) قطعات تشکیل دهنده یک مدل میباشد که هرچه تعداد segment در 3Ds max زیاد باشد کیفیت مدل بالاتر می رود اما به این نکته توجه داشته باشید که با افزایش سگمنت حجم پردازش نیز افزایش پیدا کرده و در نتیجه پردازش سی پی یو بالا میرود و سرعت کامپیوتر پایین می آید.

به نقاطع سگمنت ها که یک نقطه ایجاد می کند vertex گفته می شود و به چند وجهی که بین سگمنت ها ایجاد می شود یک polygon  می گوییم.

شما باید با این مفاهیم آشنا باشید زیرا در بحث های مدل سازی با این چند مفهوم ساده بسیار سر و کار خواهیم داشت و مفاهیم پایه میباشند.

مسیر دسترسی برای ساخت آبجکت در تری دی مکس (teapot):

– انتخاب Create panel > انتخاب Geometry> از لیست کر کره ای انتخاب Standard Primitives (به صورت پیش فرض این گزینه انتخاب می باشد )> از قسمت Object Type انتخاب teapot

۲- انتخاب منوی creat > انتخاب Standard Primitives > انتخاب teapot

 پارامترها:

  • radius شعاع
  • segment سگمنت
  • smoth مقدار نرم بودن وچه ها

body part که شامل :

  • body بدنه
  • handle دستگیره
  • spout لوله قوری
  • lid درپوش قوری

برای ایجاد قوری مانند دیگر آبجکت ها باید اقدام کنید

 

هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

رفتن به نوارابزار